10 Cara Untuk Menjaga Hubungan Supaya Tetap Romantis


 Menjalin hubungan bukanlah sesuatu yang mudah, tetapi pasangan yang sehat tahu bagaimana mengambil kendali bagaimana mencegah ribut. Belajar daripada pakar, dengan sepuluh cara ini untuk memastikan hubungan anda bahagia dan sehat (Dan ya, anda mesti melakukan hubungan seks setiap hari!)

1. Berkomunikasi secara terbuka
Penyelidikan menunjukkan bahwa gaya komunikasi lebih penting daripada tahap komitmen, sifat keperibadian atau tekanan dalam meramalkan pasangan mana yang akan tetap bahagia. Pasangan yang sehat tidak pernah konflik, tetapi mereka tahu bagaimana menjaga supaya komunikasi tetap terbuka. Pasangan bahagia mengetahui bahwa sikap terbaik berlaku tanpa gangguan telefon, tablet dan komputer

2. Jangan Lupa Perkara Kecil
Mengucapkan terima kasih dan terima kasih tidak boleh dikhaskan untuk syarikat. Adab itu penting - walaupun dengan orang yang pernah anda temui selama 20 tahun. Ulurkan rasa hormat yang sama kepada pasangan anda seperti yang anda lakukan kepada tamu yang pernah berkunjung. Tolong ucapkan dan terima kasih, buat perkataan yang sopan dan mengapa tidak menawarkan minuman kepada pasangan anda? Beberapa adab dan kebaikan akan terus mengekalkan budaya saling menghormati.

3. Bersenam Bersama
Kajian menunjukkan bahawa pasangan yang bersenam bukan saja lebih sehat, tetapi lebih berpuas hati dengan perkawinan mereka. Psychology mengatakan beberapa kajian yang melaporkan bahwa gejala gairah fisiologi (jenis tinggi yang anda dapat dari bersenam) bisa meningkatkan kesan gairah seksual dan romantis. Sekiranya anda bersenam bersama, anda akan merasa seksi dan cinta!

4. mengambil cuti
Percutian pasangan boleh memberi semangat untuk menjalin hubungan, tetapi begitu juga perjalanan secara berasingan! Banyak pasangan bahagia dan sehat mengambil percutian pendek mereka sendiri, atau melakukan perjalanan biasa dengan kumpulan sosial. Bersendirian, bertemu rekan baru, atau menikmati petualangan tanpa pasangan anda boleh memberi kekuatan. Pada akhirnya, anda akan kembali kepada pasangan anda yang bertenaga, bersemangat - dan lebih cinta daripada sebelumnya.

5. Ketawa
Ketawa mengendurkan seluruh badan, meningkatkan sistem imun dan membebaskan endorfin. Pakar ketawa, Lesley Lyle, pengarang buku Laugh Your Way To Happiness, mengatakan bahawa tersenyum dan ketawa akan membuat anda merasa lebih baik-walaupun terpaksa! Jadi, walaupun anda dan orang yang anda sayangi mengalami hari yang sukar, cubalah tersenyum dan ketawa tanpa alasan sama sekali. Tindakan ketawa secara fisikal akan menjadikan anda lebih bahagia dan sehat.

6. Makan bersama
Keluarga yang makan bersama, tinggal bersama. Meja makan malam adalah tempat untuk pasangan dan ahli keluarga mereka berhubung dan mendapat makanan - baik fisikal dan rohani. Makan makanan sehat bersama-sama di meja bukan saja dapat mendorong hubungan keluarga yang baik, tetapi juga menyediakan ruang tamu dan kerap untuk berbual dan ketawa.

7. Lakukan Seks Setiap Hari
Melakukan hubungan seks setiap hari menghilangkan kegelisahan yang dirasakan oleh beberapa pasangan ketika tiba masanya untuk "membuat persembahan". Dalam bukunya, Bagaimana Satu Pasangan Mematikan TV dan Menghidupkan Kehidupan Seks Mereka selama 101 Hari (Tiada Alasan!), Pengarang Douglas Brown mendakwa bahawa melakukan hubungan seks setiap hari bukan saja dapat mengurangkan ketegangan ini, tetapi membawa dia dan isterinya lebih dekat, setelah 14 tahun berkawin. Selain itu, seks sendiri dapat menurunkan tekanan darah, memperbaiki tidur, mengurangkan tekanan dan juga mencegah barah prostat! Pasangan yang melakukan hubungan seks setiap hari, mendakwa bahawa ia bukan saja dapat mengeratkan hubungan mereka, tetapi juga meningkatkan kesehatan mereka.

8. Tukar peranan sekali sekala
Kebosanan dan rutin dapat membuat hubungan menjadi buntu. Sekiranya hubby selalu memandu, mengapa tidak menghidupkannya minggu depan, sehingga dia boleh mengambil roda? Atau jika dia selalu memasak, mengapa tidak mencadangkan beberapa makanan yang disediakan olehnya? Beralih peranan bukan sahaja akan mencampuradukkan sedikit perkara - ini mungkin membuat anda menghargai perkara dari perspektif pasangan anda. Tidak perlu dikatakan bahawa menukar peranan di bilik tidur dapat mengeratkan hubungan. Sekiranya pasangan anda biasanya memulakan hubungan seks, mungkin giliran anda!

9. Jangan Pernah Tidur Dengan Marah (Tetapi Tidurlah Dengan Senyuman)
Ada pepatah lama, "jangan pernah tidur dengan marah". Tetapi adakah setengah tengah malam benar-benar masa untuk membincangkan masalah? Sekiranya anda mempunyai perselisihan pada waktu petang, jangan membincangkan perkara jika anda berdua letih. Tetapkan masa untuk bercakap pada hari berikutnya, ucapkan selamat malam, dan tidurlah. Perkara akan menjadi lebih jelas pada waktu pagi.

10. Bersikap toleran terhadap perubahan fisik
Saat pasangan Anda dan Anda menjadi tua bersama, Anda akan menjadi dewasa dan berubah - dan karena Anda telah tumbuh begitu nyaman bersama, Anda mungkin dengan cepat menunjukkan kekurangan satu sama lain. Tetapi, jika Anda ingin hubungan bahagia Anda bertahan lama, Anda tidak boleh menyebutkan stretch mark, perut buncit, atau jelek botak! Tidak peduli seberapa tua dan keriput Anda berdua, jawaban untuk "Bagaimana penampilanku?" selalu: "Kamu terlihat cantik (dan aku mencintaimu)".

Komentar

Postingan populer dari blog ini

11 Cara Agar Hubungan Dengan Kekasih Langgeng, Tetap Harmonis Dan Romantis

Beredar Video Anggota TNI Berkendara Tanpa Helm Pukul dan Bentak Polisi